суботу, 12 квітня 2014 р.

До ЗНО Заповіт Ярослава Мудрого

з "Повісті минулих літ"

     "...У рік 1054. Преставився Великий князь руський Ярослав. А коли ще він був живий, наставив він синів своїх, сказавши їм: "Осе я одхожу зі світу сього. А ви, сини мої, майте між собою любов, бо ви єсте брати від одного отця і одної матері. І якщо будете ви в любові між собою, то й бог буде в вас, і покорить він вам противників під вас, і будете ви мирно жити.
Якщо ж будете ви в ненависті жити, у роздорах сварячись, то й самі погибнете, і землю отців своїх і дідів погубите, що її надбали вони трудом великим. Тож слухайтеся брат брата, пробувайте мирно. Тепер же поручаю я, замість себе, - стіл свій, Київ, найстаршому сину своєму, брату вашому Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду - Переяславль, а Ігорю - Володимир, а Вячеславу - Смоленськ."
     І так розділив він городи, заповівши їм не переступати братнього уділу, не згонити брата свого зі столу, і, сказавши Ізяславу: "Якщо  хто схоче зобидити свого брата, так ти помогай тому, кого скривдять".
     І так наставив він синів своїх пробувати в любові."

Немає коментарів:

Дописати коментар